Stížnost posluchače J. Vlacha na elektronický program EPG (březen 2015)

25. březen 2015

Projednáno na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu 25. 3. 2015

Text opakované emailové stížnosti
viz příloha

Odpověď Rady ČRo

Vážený pane inženýre,

jménem Rady Českého rozhlasu tímto odpovídám na Vaši stížnost z 17. 10., 18. 10. a 6. 11. 2014.

Rada ČRo si k ní vyžádala prostřednictvím generálního ředitele Českého rozhlasu vyjádření ze strany ČRo. Vypracoval Ing. Pavel Balíček, pracovník Odboru techniky ČRo. Rada Českého rozhlasu toto vyjádření vzala na vědomí na své veřejné schůzi 26. listopadu 2014. Text připojujeme v příloze.

Rada Českého rozhlasu se bude zajímat o to, jak se slibovaný „co nejefektivnější systém“ vkládání informací do EPG podařil. Jelikož jste jediný, kdo si v té věci k Radě ČRo stěžoval, budeme velice rádi, pokud byste nám například za jeden měsíc mohl znovu napsat, zda se to podle Vašich zkušeností opravdu zlepšilo.

S pozdravem

Doc. PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
předseda Rady ČRo

Vyjádření vedení ČRo

K stížnosti na obsah a fungování EPG uvádím následující informace

EPG (Electronic Programm Guide, elektronický programový průvodce) je doplňková služba k digitálnímu vysílání, která obsahuje informace o programech (současném a budoucím) a slouží buď jako zdroj informace nebo nástroj k plánování poslechu (sledování) či záznamu programů. Český rozhlas tuto informaci obecně poskytuje v systémech DVB-T (Multiplex1) a DVB-S (Czechlink), technologicky v zásadě ve spolupráci s generováním EPG České televize pro tyto platformy. Vlastní data, ze kterých se obsah EPG generuje, jsou v rámci informačních systémů ČRo obsažena v systému AIS. V současné době pracujeme na co nejefektivnějším systému vkládání kompletních informací o programu jednotlivých stanic tak, abychom zajistili posluchačům ten nejvyšší komfort.

Chybové stavy v souvislosti s přechodem letního a zimního času odd. techniky již několikrát v minulosti řešilo, pokud víme, v posledních posunech se již prakticky nevyskytují, protože exportní program již pracuje s automatickou změnou času. POZN : Údaje pro EPG do DVB-T a DVB-S se musí z technických důvodů generovat v absolutním světovém čase (GMT, tedy bez geografického nebo letně/zimního časového posunu) a to nám způsobovalo problémy. Tento problém se ale může vyskytnout občas i na straně posluchače/diváka, pokud nemá přijímací zařízení zcela korektně nastavené (časová zóna, letní/zimní čas, synchronizace času z multiplexu apod.). Tento stav vždy způsobuje chybu právě o jednu hodinu, vždy v souvislosti s přechodem letního/zimního času se toto u nás právě sleduje a okamžitě opravuje.

Ing. Pavel Balíček
Odbor techniky

Pokračování stížnosti posluchače J. Vlacha

2. odpověď Rady ČRo

Vážený pane inženýre,

jménem Rady Českého rozhlasu tímto odpovídám na Vaši stížnost z 9. 1., 2. a 4. 2. 2015.

Rada ČRo se o Vámi popsaný problém aktivně zajímala již při Vaší první stížnosti. Podotýkáme, že jste jediný, kdo radě v takové věci napsal. Ani z jiných zdrojů nám není nic známo o tom, že by se vyskytovaly v elektronickém programu EPG nějaké nesnáze.

Rada ČRo si k Vašemu podnětu vyžádala prostřednictvím generálního ředitele Českého rozhlasu vyjádření ze strany ČRo. Vypracoval je Ing. Pavel Balíček, vedoucí distribuce signálu ČRo. Rada Českého rozhlasu toto vyjádření vzala na vědomí na své veřejné schůzi 25. března 2015. Text připojujeme v příloze. Najdete v něm i telefonní číslo a nabídku problém řešit obratem.

S pozdravem

Doc. PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
předseda Rady ČRo

2. vyjádření vedení ČRo

Podle kontroly EPG dne 20.1.2015 a 9.2. 2015 je momentálně vše v pořádku, a vzhledem k tomu, že se na systému žádné změny neprováděly, není důvod se domnívat, že by mělo být něco špatně.

Domníváme se, že pokud je pan posluchač jediný stěžovatel v této věci, může se jednat o technický problém na jeho straně. Pokud si opakovaně stěžuje na posun programu o jednu hodinu, jde zřejmě o nesprávnou interpretaci posunů zimního a letního času, nebo správného nastavení času na jeho přijímači.

ČRo nabízí panu Vlachovi touto cestou telefonickou konzultaci, nebo spojení pro okamžité řešení problému, pokud by se vyskytl (tel. 221 553 260).

Tento problém se ale může vyskytnout občas i na straně posluchače/diváka, pokud nemá přijímací zařízení zcela korektně nastavené (časová zóna, letní/zimní čas, synchronizace času z multiplexu apod.). Tento stav vždy způsobuje chybu právě o jednu hodinu, vždy v souvislosti s přechodem letního/zimního času se toto u nás právě sleduje a okamžitě opravuje.

Pavel Balíček
vedoucí distribuce signálu

Spustit audio