Dotaz posluchačky ohledně sponzorství pořadu na TV Prima (prosinec 2020)
Projednáno na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu 16. 12. 2020.
Text dotazu
Dobrý den, spíš dotaz. Jak je možné, že veřejnoprávní rozhlas sponzoruje seriál na Primě, Modrý kód? Děkuji.
Vyjádření Rady ČRo
Vážená paní posluchačko,
Rada Českého rozhlasu Vám děkuje za dotaz. O vyjádření jsme požádali zástupce vedení Českého rozhlasu, poskytl ho ředitel Komunikace, marketingu a obchodu Jiří Hošna.
Radní se s jeho obsahem ztotožňují a domnívají se, že Český rozhlas Vámi kritizovaným krokem neporušil žádná zákonná nařízení.
S pozdravem
předseda Rady ČRo
Vyjádření vedení ČRo
Dobrý den,
Český rozhlas je součástí širšího mediálního trhu v České republice. I jako médium veřejné služby tak musí reagovat na konkurenční prostředí, ve kterém se pohybuje a musí využívat dostupné marketingové nástroje k tomu, aby propagoval své značky a dostal je do povědomí široké veřejnosti.
Český rozhlas tedy propaguje svoje stanice také prostřednictvím reklamního prostoru v médiích, který nakupuje podle zákonem stanovených podmínek.
Součásti mediálního mixu je v tomto případě také komunikační podpora stanice ČRo Dvojka ve formě desetivteřinových sponzoringových vzkazů afinitních pořadů na kanálech Prima TV. Sponzoring znamená v tomto případě cílenou komerční komunikaci.
S pozdravem
Mgr. Jiří Hošna
ředitel Komunikace, marketingu a obchodu